Vanliga Frågor & Svar

Hur beställer jag från skorsaren.se?
Du kan beställa direkt på skorsaren.se eller via vår kundtjänst. Om du är ny kund och vill veta mer i detalj hur ett köp går till kan du läsa mer under Kundservice och mejla service@skorsaren.se så informerar vi dig om hur du gör ett köp.

Hur fungerar er Orderbekräftelse?
När du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning på skorsaren.se och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen så ta kontakt med vår kundtjänst.

Jag har problem med att lägga min order, vad är fel?
Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för det betalningssätt som du har valt.

Är det säkert att betala med kort?
Kortbetalningar sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Hur är dessa skor i storlekarna och vad har de för innermått?
En vanlig och befogad fråga. Självklart undrar man hur skon är, framförallt när man inte kan prova den direkt. Allas fötter är unika och varje varumärke har sin egen modell. En modell som ”sägs” vara smal eller bred kan upplevas som det motsatta av dig. Vi kan vägleda dig till en sko som kan passa dig men det bästa är att beställa olika modeller eller storlekar på en och samma gång för att få allt på ett köp och endast behöva göra en retur. Trots vårt enkla retursystem är det smidigare för dig att göra allt på en och samma gång. Om du vill ha ett innermått, letar vi givetvis fram det till dig, om vi så ska mäta skon själv! Hör av dig så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?
Om inte annat uppges är det fraktfritt inom Sverige.

Hur fungerar expressorder?
I kassan kan du välja expressorder (49 kr). Det innebär att ditt paket garanterat packas och skickas inom 24 timmar.

Jag har inte mottagit alla skor som jag beställde!
Så tokigt! Det kan vara så att alla skor du beställde inte fanns på grund av ett fel i vårt lagersaldo. Vi beklagar givetvis och förhoppningsvis har vi redan identifierat detta och ska ha kontaktat dig. Skorna kan också, tråkigt nog, har trillat ur påsen på vägen hem och det kan vi identifiera på viktförändringar tillsammans med posten. Ring oss så hjälper vi dig!

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet efter att du har fått din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till skorsaren.se och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst försändelse (299 kr).

Jag vill byta storlek, hur gör jag?
Gör helt enkelt en ny beställning. Då blir det en ny faktura och köp för den skon. Den du har hemma skickar du enkelt tillbaka och då makuleras det köpet.

Hur går en retur till?
1)Visst blir man besviken när ens efterlängtade sko inte passar! Det är vi fullt medvetna om och har gjort det superenkelt för dig. I paketet finns en returetikett (klisterlappen), där står allt vi behöver för att registrera din retur.

2)Lägg skorna i skokartongen, i påsen de kom med (om den är trasig går det givetvis bra med vilken påse som helst).

3)Förslut påsen och klistra på returetiketten. Lämna in påsen hos närmsta postombud. Det finns alltså inget formulär du behöver fylla i. När din retur nått oss, korrigeras din faktura.

Har ni mottagit min retur?
Most likely! Du får ett meddelande när den är registrerad, om det vill sig illa har meddelandet hamnat i din skräppost. Från att du lämnar in din retur hos ditt postombud tar det cirka 3-4 dagar tills att den är tillbaka på vårt lager. Om det är helg, helgdagar eller annat som kan komma i vägen, kan det ta någon dag extra. Du är alltid välkommen att kolla med oss. Vi har spårningsnumret för din retur och kan enkelt kolla upp var paketet befinner sig.

skorsaren.se vet allt om vad ni kunder frågar om mest och här hittar du svaren. Om du inte hittar svaret på din fråga, mejla service@skorsaren.se.