Returnera

100 dagars returrätt

Hos skorsaren.se kan du alltid returnera en vara inom 100 dagar efter det att paketet har hämtats ut på postombudet, rea-varor inkluderat! Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan om förpackningen är återförslutningsbar. Var dock försiktig när du provar varan. Tänk på att prova skor på en matta eller annat mjukt underlag.

Returnerade varor ska skickas tillbaka i oförändrat skick. Vill du byta en vara gör du det enkelt genom att returnera den till oss och beställa en ny på skorsaren.se. Om storleken på etiketten var en annan än du förväntade dig rekommenderar vi att prova plagget först innan du skickar tillbaks varan till oss då vi konverterar internationella storlekar. När vi har kontrollerat och godkänt din retur, återbetalas summan av de returnerade varorna till ditt bankkonto.

Returnera en vara

1) Börja med att registrera din retur via ditt användarkonto.

a) Gå till ditt användarkonto och klicka på "Returnera artikel" i menyn till vänster
b) Klicka sedan på knappen "Starta returprocessen här" under bilden till höger.
c) Nu ser du en lista på dina senaste beställningar. Klicka på ”Returnera produkt från denna beställning” för att välja vilka produkter du vill returnera.
Om du är osäker på vilken beställning det gäller kan du klicka på pilarna bredvid beställningsnumret för att se mer detaljer. Om beställningen inte finns med i listan har det antagligen gått mer än 100 dagar och det är därför för sent att returnera varor från beställningen.
d) Välj den eller de produkter du vill returnera från beställningen genom att klicka i rutan till vänster om produktbilden.
e) Välj sedan varför du vill returnera varan i rullistan ”Välj returorsak” till höger.
f) Klicka på knappen ”Fortsätt” för att gå till nästa steg.
g) Nu är du i returprocessens sista steg. Kontrollera att alla uppgifter stämmer. Klicka på ”Tillbaka” om du vill ändra dina val. Om allt stämmer klickar du på ”Fortsätt”. Nu är din retur registrerad hos oss!
h) Om du behöver skriva ut en extra retursedel kan du även göra det efter att du har registrerat din retur. Du kan också välja att få en utskriven retursedel skickad till dig per post, observera att det kan ta upp till sex arbetsdagar (mån-fre) innan den kommer fram.

2) Packa varorna ordentligt och fäst returetiketten på paketet
Retursedeln inklusive etikett hittar du i paketet. Efter att du har registrerat returen via ditt användarkonto kan du också skriva ut en extra retursedeln via ditt användarkonto.
Fäst returetiketten på paketet, fyll i den andra delen av retursedeln och lägg den i paketet. Förslut sedan ditt returpaket ordentligt.
Returnera varor från olika beställningar i samma paket
Det går självklart bra att lägga varor från olika beställningar i ett och samma returpaket! Du registrerar då alla returer via ditt användarkonto som vanligt (se steg 1). Sedan fäster du en av returetiketterna ovanpå paketet, och lägger de andra retursedlarna inuti paketet. Det är viktigt att du får med en returetikett för varje beställning, annars kan vi inte registrera din retur.
När du lägger varor från olika beställningar i ett och samma returpaket kan det ta lite längre tid för oss att registrera din retur än när du returnerar beställningarna var för sig.

3) Lämna in returpaketet hos närmaste postombud
Du behöver inte betala något – returkostnaderna har vi redan betalat!

4) Bekräftelse och återbetalning
Normalt tar det upp till två veckor för en retur att komma fram och registreras på vårt lager. Så fort din retur har registrerats får du en bekräftelse per mejl. Har du redan betalat för varorna får du pengarna tillbaka. Det kan ta upp till 5 bankdagar innan återbetalningen syns på ditt konto, beroende på vad du har för bank.